Ophef: fans Linkin Park in GelreDome moeten verplicht zitten

linkin-park-naar-nederland

Honderden, mogelijk zelfs enkele duizenden fans van Linkin Park zijn boos en teleurgesteld nadat zij te horen kregen dat hun gekochte staanplaatsen voor het stijf uitverkochte concert morgen in GelreDome zijn komen te vervallen.

In plaats daarvan krijgen zij zitplaatsen toebedeeld, en dat wordt verkocht als ‘goed nieuws’ en een ‘upgrade’. Bezoekere voelen zich bedrogen door de wijze van communicatie en marketingtaal die de werkelijke situatie verdoezelt.

”Dit is geen premium”

De bezoekers die via TopTicketshop hun kaarten kochten, ontvingen plotseling een mail met de mededeling dat de capaciteit van het Rear GA-vak – het staanveld achterin – was overschreden. Hierdoor zijn alle tickets voor dat vak ongeldig verklaard. In plaats daarvan worden deze fans nu verplaatst naar “Premium zitplaatsen op Tribune Noord”.

Veel fans reageren teleurgesteld. Bij RiffReport stromen de berichten binnen van bezoekers die zich misleid voelen. “We hebben bewust gekozen voor staanplaatsen omdat je daar de energie van het concert echt beleeft”, schrijft een fan ons via Facebook. “Dit is het comebackconcert van Linkin Park, en dan moet ik straks verplicht zitten, terwijl ik maanden geleden al kaartjes had gekocht?”

Wat het nog wranger maakt, is dat de organisatie deze aanpassing presenteert als een ‘upgrade’, een term die volgens boze fans niets meer is dan loze marketing. “Het is geen premium ervaring als je van het veld wordt weggestuurd en verplicht op een stoel moet gaan zitten”, zegt een andere bezoeker. “Er is niets premium aan een fout van de organisatie.”

Geld terug?

De getroffen fans krijgen de mogelijkheid om hun geld terug te vragen, maar moeten daarvoor wel op tijd reageren en hun IBAN-gegevens aanleveren. Wie niet op tijd is, zit vast aan zitplaatsen die zij helemaal niet wilden.

Voor Linkin Park is dit het eerste grote Nederlandse optreden sinds jaren. De verwachtingen zijn hooggespannen, maar voor veel fans begint het concert nu al met een bittere nasmaak.

17 reacties
  1. Now I know why the two men in front of me were standing from the beginning. I understand their dissatisfaction, but this also blocks the view of the people behind them. I think this behavior is very rude.

  2. Ook gewoon 2 staanplaats kaarten gekocht via ticketmaster. Paar weken geleden bericht gehad van Ticketmaster dat deze omgezet werden in zitplaatsen. Na bestudering van het vak waarin we terecht zouden komen, bleek dat deze zich schuin achter het podium bevond. Dit is natuurlijk belachelijk. Daarom besloten om niet te gaan. Vervolgens is het totaal onduidelijk hoe je je geld terug kunt krijgen. Op de Ticketmaster site stond geen enkele info. Daarom maar via hun eigen site te koop aangeboden. Dat is wel gelukt, maar ik vind dit een zeer slechte gang van zaken. Van een professioneel bedrijf mag je meer verwachten als er iets mis gaat.

  3. Ticketmaster word niet genoemd. Dat is bizar. Plaatsen achter het podium in plaats van staanplaatsen. Jaar daar word je blij van.

    1. Voel me echt opgelicht! Met een compensatie maken ze mijn avond niet goed! De kans dat ik een linkin park concert mee kan maken zoals het hoort word op deze manier heel klein! Vind dit pure oplichting en heb alle WhatsApp berichten met de klantenservice van livecrowd nog als bewijs van wat ze allemaal beloofd hebben! Diep en diep triest kan ik dit alleen noemen

  4. wij hebben gewoon gekocht via ticketmaster zelf hoor, en wij hadden dit ook. Oplichterij!
    Overigens wat een slechte organisatie alom. Van transport er naartoe tot aan de faciliteiten binnen. Alles was zeer slecht geregeld.

  5. Wij hebben onze staan tickets gekocht via Ticketmaster op de dag van de verkoop, en ook wij zijn naar die achteraf stoeltjes verwezen. Ticketmaster heeft hier verder niks mee te maken en doen dit in opdracht van de organisator, MOJO. Je kan je klachten indienen: https://livecrowd.com/mojoconcerts

    Belachelijk om dit ene upgrade te noemen: uren lang aankijken tegen de ruggen van bandleden en technische apparatuur, en dan dezelfde prijs betalen als voor een staan plek.

    1. Wij zaten ook achter het podium met onze upgrade. Schandalig gewoon. Slecht geluid, af en toe de bandleden die zich omdraaien, maar die je niet of amper kan zien omdat er geen licht op schijnt. Megawarme hut is het. Ticketmaster verwijst naar mojo. Mojo heb ik een app gestuurd. Ik moet nu formeel een klacht indienen en dezelfde mail even uit elkaar trekken omdat mojo dat eist voor afhandeling. Er is compensatie vooraf geboden, maar mojo had een upgrade belevenis beloofd. Wat een tegenvaller. En je gaat ook niet weg, omdat je dik een uur in de auto hebt gezeten. Naast mij zaten mensen die bewust voor deze plekken hadden betaald. Dan vind ik het verhaal anders. Ik denk oprecht dat mojo door het verplaatsen van de staankaarten aan de achterkant, gedacht heeft dat ze nu ook de rest van die tribune kaarten wel konden verkopen. Helemaal prima, maar compenseer de mensen die zijn aangeschreven voor hun upgrade. Per slot van rekening wisten ze deze kopers toen ook te traceren voor deze geweldige belevenis.

  6. Wij waren ook “geupgrade”. Als ik de recensies lees was het een geweldig concert, maar ik heb er gewoon niet van kunnen genieten. De 10 seconden dat ze zich omdraaiden en even een half nummer naar ons speelden waren amper te zien, want er was geen licht op ze gericht. Mike leek in het begin ook bijna verbaasd dat er mensen achter hun zaten.
    Ticketmaster een bericht gestuurd, maar volgens hen moet je bij livenation.com/mojo zijn.
    Wat een oplichterij, ik heb gewoon mijn tickets via Ticketmaster gekocht op de dag dat de verkoop open ging.

  7. Als het bij zitplaatsen was gebleven ! We zaten achter het podium 3 uur lang naar de ruggen van bandleden te kijken. En mojo concerts verkocht het vervallen van onze veldplaatsen als een f#cking upgrade! Pure oplichterij, volgens mij gewoon strafbaar.

  8. Ook “premium” zitplaatsen door ticket master staan kaarten… Geweldige plekken gehad! Hoog bovenin, achter het podium, achter het scherm! Kaarten die net zo duur waren als mijn staanplaatsen? Zeker niet maar financiële compensatie ho maar

    Ik heb Ticketmaster terug gemailt dat hun mail in mijn spam was gekomen en kreeg terug dat ik via mijn ticket moest reageren op de site. Dat gedaan en daarna nooit meer wat van ze gehoord!!! Die openingstijden van de klantenservice ook geweldig, 12-2, sommige mensen werken ook gewoon?!

    Ik ben blij dat ik ze via ticketswap heb kunnen verkopen maar echt achterlijk dit!

    @riffreport ik denk als ik zo de reacties zie dat jullie Ticketmaster ook wel in het bericht mogen benoemen.

  9. Wij hebben onze kaartjes gewoon via Ticketmaster gekocht en zijn ook verplicht om te gaan zitten. Hierover geen bericht gehad, we kwamen hier donderdag pas achter toen we onze kaartjes checkten in de Ticketmaster app. Blijkt dat we dan gewoon achter het podium in een hoekje zijn weggezet, wat een afzetterij! Netjes van de bandleden dat ze af en toe omdraaiden en voorbij kwamen lopen, maar dit is natuurlijk niet hoe je een concert wilt bijwonen als je eigenlijk in het veld zou hebben gestaan. Vierde Linkin Park concert voor ons dat dankzij de organisatie toch wel onze ervaring op een negatieve manier heeft beïnvloed. Ik vrees dat onze rechtsbijstand weinig kan doen vanwege de zogenaamde ‘upgrade’ die Ticketmaster het noemt, maar dit kan eigenlijk natuurlijk echt niet. Iedereen snapt dat dit een absolute downgrade was.

  10. We zijn ACHTER podium gezet, deze “premium” zitplaatsen zijn vette oplichting! En de twee pit vakken waren gewoon zo goed als leeg.

    Echt te gek voor woorden, we zijn letterlijk in een hoek weggezet. Wilde je dit niet? Dan had je ook alleen de optie om je gel terug te krijgen… Ofwel, in de hoek of eruit.

    Schandalig ik ga niet meer naar GelreDome.

  11. Ik heb mn tickets gewoon via Ticketmaster gekocht op de dag van de officiële vvk en heb ook zitplaatsen gekregen. Ik heb het ene mailtje wat ze hierover gestuurd hebben over het hoofd gezien en nu zit ik er aan vast. Doorverkopen heeft ook geen zin want 3kwart van dat vak is nog te koop. Maar als ik anderen hoor mogen we überhaupt blij zijn dat we naast elkaar zitten

  12. Whahahahahah wat een sukkels …. dat zijn ze roch zelf schuld door te kopen bij een reseller …. de genoemde website staat hierom bekend …..

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *